با حضور دو استاد خارجی دیگر در جمع کمیته علمی؛ همایش بین المللی خانواده مقاوم مشارکت کنندگانی از عراق و هند خواهد داشت
با حضور دو استاد خارجی دیگر در جمع کمیته علمی؛ همایش بین المللی خانواده مقاوم مشارکت کنندگانی از عراق و هند خواهد داشت

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم آقای دکتر باسم خلف عضو هیئت علمی دانشگاه المستنصریه بغداد عراق که دکترای خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه پلی موث انگلستان دریافت کرده است، با حضور "برخط" در جلسه کمیته بین الملل این همایش میهمان اعضای این کمیته بود.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده و دبیر علمی همایش، خانم  ها دکتر علاسوند و شریف از اعضای هیئت علمی پژوهشکده و عضو کمیته علمی و بین الملل همایش، و حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین دین مدیر دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد،

دکتر باسم خلف، ضمن تمجید از موضوع در نظر گرفته شده برای این همایش، خانواده را از مهمترین چالش های امروز اکثر کشورها به ویژه مسلمانان دانست که با مسائل جدی مواجه است و باید راهکار برون رفتی برای مقابله با آنها مورد هم اندیشی قرار گیرد.

بررسی ظرفیت های مشارکت و همکاری دانشگاه های مهم و تاثیرگذار کشور عراق از جمله دانشگاه بغداد و المستنصریه و اساتید و اعضای هیئت علمی آنها در این همایش در قالب ارائه مقاله و نیز برگزاری برخی پیش نشست های خارجی همایش در عراق از دیگر موضوعاتی بود که در گفتگوی چندجانبه حاضران در این جلسه با دکتر باسم مورد بررسی قرار گرفت.

میهمان دیگر این جلسه خانم دکتر فردوس عظمت صدیقی از اساتید دانشگاه اسلامی دهلی در رشته حقوق مدنی بود. خانم دکتر صدیقی نیز در این جلسه با استقبال از موضوع و اهداف همایش به اشتیاق اساتید همکارش در دانشگاه اسلامی دهلی برای حضور فعال در چنین همایش هایی اشاره کرد و گفت: امروزه در هند با توجه به تلاش دولت برای همسان سازی قوانین مدنی تا حد امکان برای ادیان و مذاهب و اقوام و فرقه های گوناگون موجود در هند، بحث حقوقی امور خانواده به ویژه در حوزه ارث، مهریه و ... مورد توجه عموم و نخبگان قرار گرفته است و حتی باعث بروز برخی اعتراض ها به قوانین در دست تصویب دولت هند شده است.

خانم فردوس عظمت ابراز امیدواری کرد با نشر اعلامیه فراخوان این همایش در دانشگاه اسلامی دهلی و سایر دانشگاه های هند، تنی چند از اساتید این دانشگاه ها در این همایش حضور یافته و به ارائه مقاله بپردازند.


سه شنبه 27 تیر 1402 (9 ماه قبل )