دیدار معاون ترویج و ارتباطات پژوهشکده زن و خانواده و دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم با مدیر خبرگزاری ایکنا
دیدار معاون ترویج و ارتباطات پژوهشکده زن و خانواده و دبیر اجرایی همایش خانواده مقاوم با مدیر خبرگزاری ایکنا

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی خانواده مقاوم، خانم عروجی معاون ترویج و ارتباطات پژوهشکده زن و خانواده به همراه خانم دکتر شریف دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم، با حضور در دفتر مرکزی خبرگزاری قرآنی ایکنا در تهران با آقای حسنی مدیر این موسسه رسانه ای دیدار و در خصوص نحوه استفاده از ظرفیت های این خبرگزاری به ویژه در عرصه بین المللی برای اطلاع رسانی و پشتیبانی رسانه ای این همایش به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار که در قالب سلسله رایزنی های مسئولان برگزاری همایش بین المللی «خانواده مقاوم، چالش های اخلاقی در جهان متحول»، با مدیران ارشد موسسات برتر رسانه ای کشور صورت گرفت، نحوه عملیاتی سازی ظرفیت های قابل استفاده خبرگزاری قرآنی ایکنا در راستای پوشش خبری مطلوب پیش، برگزاری و پس از این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

خانم عروجی معاون ترویج و ارتباطات پژوهشکده زن و خانواده در ابتدای این دیدار گزارشی مختصر از ساختار علمی و اداری این پژوهشکده و فعالیت های علمی، ترویجی و پژوهشی آن که در قالب نشست های تخصصی، دوره های آموزشی حضوری و مجازی و راهبری پژوهش های ناظر به موضوع زن و خانواده در کشور انجام می شود، ارائه داد و هدف از این دیدار را تقویت بعد رسانه ای فعالیت های پژوهشکده به ویژه همایش بین المللی خانواده مقاوم با استفاده از تجربیات مدیران ارشد رسانه ای در کشور خواند و ابراز امیدواری کرد این همایش حسن مطلعی برای گسترش همکاری رسانه ای میان این پژوهشکده و خبرگزاری ایکنا باشد که در حال حاضر بیشتر به شکل پوشش خبری از سوی نمایندگی استانی این خبرگزاری در قم در جریان است.

معاون ترویج و ارتباطات پژوهشکده زن و خانواده همچنین با اشاره به برگزاری پیش نشست های تخصصی بر اساس محورهای موضوعی همایش خانواده مقاوم، محتوای این پیش نشست ها را قابل استفاده و انعکاس در خبرگزاری ایکنا دانست و اضافه کرد: این محتوا اگر در دسترس کارشناسان خبری این خبرگزاری قرار گیرد می توان با کار کارشناسی و تحلیلی گزارش های مطلوبی از آنها برای مخاطب نخبگانی و عمومی فراهم ساخت.

در ادامه این دیدار خانم دکتر شریف دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم به ارائه توضیحاتی در خصوص فلسفه شکل گیری، ایده برگزاری، محورهای موضوعی و نیز فعالیت های علمی و اجرایی صورت گرفته تا کنون برای برگزاری این همایش پرداخت و گفت: همایش بین المللی خانواده مقاوم ناظر بر موضوعی است که مورد توجه و دغدغه عموم مردم و گروه های سیاسی فارغ از گرایش های مختلف آنان بوده و موضوعی خبرساز است.

دبیر علمی همایش بین المللی خانواده مقاوم در ادامه به اشاره به ارتباطات ایجاد شده در سطح بین الملل برای افزایش مشارکت اندیشمندان سایر کشورها در این همایش افزود: با توجه به اینکه یکی از مزیت های خبرگزاری ایکنا، ظرفیت زبان های خارجی آن و مخاطبان بسیار آن است و از جمله اهداف این همایش نیز جذب اندیشمندان ارزش مدار و خانواده گرا در آنها برای ارائه آثار در این همایش است، تلفیق میان تجربیات این خبرگزاری با هدف مذکور می تواند نتایج مطلوبی در پیشبرد بعد بین المللی همایش داشته باشد.

این عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده، در پایان ابراز امیدواری کرد پیوند میان همایش بین المللی خانواده مقاوم با خبرگزاری های تاثیرگذاری نظیر ایکنا بتواند منجر به استفاده متقابل از ظرفیت های رسانه ای اطلاع رسانی و علمی دو طرف شود.

آقای حسنی مدیر خبرگزاری ایکنا نیز در این دیدار با تمجید از عنوان و موضوع همایش، خانواده و مسائل پیرامون آن را از دغدغه های اجتماعی فراجناحی، فراحزبی و فراسیاسی خواند که همه اقشار جامعه به آن توجه و نیاز دارند. وی با اشاره به وجود صفحاتی خاص در پایگاه خبرگزاری ایکنا که به طور ویژه به مسائل اجتماعی ناظر بر خانواده و سبک زندگی می پردازد، افزود: در چند سال اخیر با توجه به تحولات فرهنگی در جهان، نهاد خانواده با مسائل تازه تری مواجه است که نیازمند تبیین راهکارهای جدید برای مقابله و مدیریت آنهاست و سیاست خبرگزاری ایکنا بیشتر تمرکز بر مرحله پیش از بحران در امور خانواده و تاکید بر اصل پیشگیری و آموزش است.

مدیر خبرگزاری ایکنا، در توصیف این خبرگزاری و تفاوت آن با سایر موسسات مشابه گفت: ایکنا یک موسسه رسانه ای صرف نیست بلکه متمرکز بر نگاه قرآنی به مسائل اجتماعی ایران و جهان است. وی در خصوص این همایش نیز تصریح کرد: تا آنجا که زبان مشترکی میان محورهای موضوعی همایش و سیاست های رسانه ای و قرآنی این خبرگزاری است ایکنا می تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد.

گفتنی است این دیدار عصر روز دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 در محل دفتر مرکزی خبرگزاری ایکنا در تهران صورت گرفت.


چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 (1 سال قبل )